Uw directe hulp bij verlies of diefstal

Handig & goed geregeld

Veelgestelde vragen


Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie?. U kunt onze helpdesk ook bellen via 010 – 264 60 70. Zij is op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur voor u bereikbaar.

Algemeen

Wat is Van Lanschot Personal Service?

Van Lanschot Personal Service is een dienst die uit verschillende onderdelen bestaat. Onze dienst biedt u onder meer hulp bij verlies en diefstal. Wij zetten hieronder de belangrijkste kenmerken van de dienst voor u op een rij:
  • Met de blokkeerservice blokkeert u met één telefoontje al uw geregistreerde bankkaarten en SIM-kaarten van mobiele telefoons.
  • Bent u al uw bankkaarten en geld op uw reis kwijtgeraakt? Van Lanschot Personal Service kan dan een voorschot aan u verstrekken zodat u uw reis voort kunt zetten.
  • Ook kunt u gebruik maken van de sleutelretourservice en bagage-opspoorservice.
  • Registreert u uw identiteitsbewijs met vervaldatum? Met de herinneringsservice stuurt Van Lanschot Personal Service u tijdig een herinnering zodat u uw identiteitsbewijs op tijd kunt vernieuwen.
  • Uw gezinsleden kunnen ook gebruik maken van de voordelen van Van Lanschot Personal Service.

Wie is Van Lanschot Personal Service?

Van Lanschot Personal Service wordt uitgevoerd door DataBase Fulfilment B.V. en SOS International Amsterdam. Uw (online) dossier (de registratie van uw gegevens, de opslag, het beheer) en de helpdesk worden verzorgd door DataBase Fulfilment B.V.. Zij heeft al jaren ervaring met soortgelijke beveiligde services voor diverse banken en verzekeringen. Van Lanschot Personal Service is gekoppeld aan de alarmcentrale SOS International Amsterdam. Daar kunt u telefonisch terecht in geval van nood.

DataBase Fulfilment B.V. is gevestigd aan de Rietbaan 6, 2908 LP Capelle aan den IJssel. Inschrijving Kamer van Koophandel Rotterdam onder nummer 24305044. SOS International is gevestigd aan de Hoogoorddreef 58, 1101 BE Amsterdam. Inschrijving Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer 33171493.

Gebruik en dossier

Hoe kan ik mij voor Van Lanschot Personal Service aanmelden?

U kunt zich aanmelden voor Van Lanschot Personal Service door contact op te nemen met uw adviseur bij Van Lanschot of bel Van Lanschot Client Services. U bereikt Van Lanschot op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur, op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer (0800) 17 37

Hoe kan ik wijzigingen en/of nieuwe gegevens voor mijn dossier doorgeven?

U kunt wijzigingen voor uw Van Lanschot Personal Service dossier zelf online doorvoeren door in te inloggen op Mijn Personal Service

Welke gegevens kan ik registreren?

U kunt verschillende gegevens registeren zoals bankkaarten en waardevolle documenten en eigendommen. Voorbeelden van uw waardevolle documenten en eigendommen zijn identiteitsbewijzen, sieraden, medicijngebruik, verzekeringspolissen of kunstwerken.

Kan ik de gegevens van anderen in mijn dossier registreren?

U kunt de gegevens van uw gezinsleden, die woonachtig zijn op hetzelfde adres, ook in uw dossier registeren.

Hoe kan ik mijn Van Lanschot Personal Service opzeggen?

U kunt de Van Lanschot Personal Service op elk moment opzeggen. Stuurt u ons uiterlijk een maand voor de vervaldatum een brief met uw beëindigingverzoek. Als uw lidmaatschap bij Van Lanschot Personal Service eerder beëindigt, ontvang u geen geld terug. Ook kunnen wij uw lidmaatschap van Van Lanschot Personal Service beëindigen. Als wij dat doen, dan bellen wij u en/of sturen wij u daarover een brief.

Mijn Personal Service

Wat is Mijn Personal Service?

Mijn Personal Service is een beveiligde omgeving waar u online uw dossier kunt inzien en bijwerken. Om hiertoe toegang te hebben, heeft u een gebruikersnaam, een wachtwoord en een met ons gecontroleerd e-mailadres nodig.

Waarom is mijn e-mailadres nodig?

De activatie gebeurt via uw bij Van Lanschot geregistreerde e-mailadres. Hebt u nog nooit eerder een e-mailadres aan ons doorgegeven, dan kunt u dit eenvoudig registeren via Mijn Van Lanschot bij uw persoonlijke gegevens. Om goed gebruik te maken van Mijn Personal Service hebben wij een e-mailadres van u nodig. Dan kunt u bijvoorbeeld zelf uw wachtwoord opnieuw instellen als u die bent vergeten en informeren wij u indien u uw gebruikersnaam of wachtwoord heeft gewijzigd.

Ik kan niet inloggen, wat kan ik doen?

Om in loggen heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Bent u uw wachtwoord vergeten of heeft u deze niet ontvangen? Dan kunt u deze zelf instellen. Ga hiervoor naar onze website, vervolgens naar ‘Inloggen’ en klik op ‘Wachtwoordinstellen’.

Als ik mijn telefoonnummer of e-mail adres wijzig, wanneer is deze verwerkt?

Gewijzigd op een werkdag is de volgende werkdag beschikbaar.

Bestellen

Kan ik extra sleutelhangers, bagagelabels en/of stickervellen bestellen? En hoe doe ik dit?

U kunt extra sleutelhangers, bagagelabels en/of stickervellen bestellen door contact op te nemen met onze helpdesk. Bel naar 010 – 264 60 70. Ook kunt u een brief sturen naar Van Lanschot Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel. Vermeld bij uw bestelling de producten die u wilt bestellen, uw lidmaatschapsnummer en NAW-gegevens (deze gegevens hebben wij nodig om uw bestelling te kunnen verwerken). Om uw bestelling verder te kunnen verwerken, dient u ook aan te geven van welk IBAN (rekeningnummer) wij de kosten van uw bestelling mogen afschrijven.

Wat zijn de kosten van mijn bestelling?

De kosten van uw bestelling hangt af van de producten die u bestelt en het aantal. Naast de kosten voor de producten die u bestelt, betaalt u €1,13 administratie- en verzendkosten per bestelling. De kosten voor de producten zijn als volgt.
  • Sleutelhanger: €3,15 per stuk
  • Bagagelabel: €1,59 per stuk
  • Stickervel: €1,70 per vel


Hoe kan ik voor mijn bestelling betalen?

U betaalt middels automatische incasso voor uw bestelling. Bij het plaatsen van uw bestelling geeft u hiervoor een eenmalige machtiging aan Van Lanschot Personal Service.

Hulp bij verlies en diefstal

Welke hulp biedt Van Lanschot Personal Service bij verlies en diefstal?

Van Lanschot Personal Service biedt u de volgende hulp bij verlies en diefstal.
  1. Met één telefoontje aan de alarmcentrale blokkeert u al uw geregistreerde bankkaarten en SIM-kaarten van mobiele telefoons.
  2. Bent u al uw bankkaarten en geld op uw reis kwijtgeraakt? Van Lanschot Personal Service kan dan een voorschot aan u verstrekken zodat u uw reis voort kunt zetten.
  3. Als uw verloren sleutelbos en bagage worden gevonden, dan kan Van Lanschot Personal Service deze aan u terugbezorgen.
  4. Alle waardevolle gegevens van u en uw gezinsleden kunt u handig op één plek bewaren, bij calamiteiten zoals verlies en diefstal kunt u snel een overzicht van uw gegevens opvragen.


kan ik mijn gestolen/verloren kaarten blokkeren?

Voor het blokkeren van uw kaarten belt u met onze alarmcentrale, +31 (0)20 -65 15 905

Wat is noodgeld?

Noodgeld is het voorschot dat Van Lanschot Personal Service aan u kan verstrekken als u al uw bankkaarten en geld op uw reis bent kwijtgeraakt. Dit voorschot, van maximaal € 2.500,00. dient u terug te betalen aan Van Lanschot Personal Service.

Sleutelretourservice

Hoe werkt de sleutelretourservice?

Als klant van Van Lanschot Personal Service ontvangt u van ons bij uw welkomstbrief een uniek genummerde sleutelhanger. Bevestig deze sleutelhanger aan sleutelbos. Als uw verloren sleutelbos wordt gevonden en de eerlijke vinder deze naar ons stuurt, dan kunnen wij uw sleutelbos met behulp van het unieke nummer identificeren en aan u terugsturen.

Wat zijn de kosten voor het terugsturen van mijn sleutelbos?

Van Lanschot Personal Service stuurt uw sleutelbos binnen Nederland kosteloos naar u terug.

Bagage-opspoorservice

Hoe werkt de bagage-opspoorservice?

Als klant van Van Lanschot Personal Service ontvangt u van ons bij uw welkomstbrief een uniek genummerde bagagelabel. Bevestig deze bagagelabel aan bagage. Als uw verloren bagage wordt gevonden en de eerlijke vinder contact opneemt met onze alarmcentrale, dan kunnen wij uw bagage met behulp van het unieke nummer identificeren. Onze alarmcentrale neemt vervolgens contact met u op, u kunt uw bagage dan laten terugbezorgen of zelf ophalen.

Wat zijn de kosten voor het terugbezorgen van mijn bagage?

De kosten voor het terugbezorgen van uw bagage is situationeel en is daardoor niet vooraf in bedragen uit te drukken. Als er bij onze alarmcentrale een melding is gemaakt dat uw bagage is gevonden, dan zal zij contact met u opnemen. Indien u het wenst, dan kan de alarmcentrale het terugbezorgen van uw bagage faciliteren. Tijdens het gesprek met de alarmcentrale kunt u afspraken maken over het terugbezorgen van uw bagage en de bijbehorende kosten.

Herinneringsservice

Hoe werkt de herinneringsservice?

Indien u uw identiteitsbewijs met een vervaldatum registreert, dan stuurt Van Lanschot Personal Service u uiterlijk twee maanden voor de geregistreerde vervaldatum een herinnering zodat u uw identiteitsbewijs op tijd bij uw gemeente kunt vernieuwen.

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met Van Lanschot Personal Service? En op welke tijden?

Voor noodgevallen belt u met onze alarmcentrale, zij is gedurende het jaar 24 uur per dag en 7 dagen in de week voor u bereikbaar via +31 (0)20- 65 15 905 Voor vragen of meer informatie kunt contact opnemen met onze helpdesk. Zij is op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur voor u bereikbaar. - Telefoon: 010 – 264 60 70 - Post: Van Lanschot Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel