Uw directe hulp bij verlies of diefstal - handig en goed geregeld

Veelgestelde vragen


Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie?. U kunt onze helpdesk ook bellen via 010 – 264 60 70 op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur voor u bereikbaar.

Algemeen

Wat is Van Lanschot Kempen Personal Service?

Van Lanschot Kempen Personal Service is een dienst die uit verschillende onderdelen bestaat. Onze dienst biedt u onder meer hulp bij verlies en diefstal. Wij zetten hieronder de belangrijkste kenmerken van de dienst voor u op een rij.
  • Met de blokkeerservice blokkeert u met één telefoontje al uw geregistreerde bankkaarten en SIM-kaarten van mobiele telefoons.
  • Bent u al uw bankkaarten en geld op uw reis kwijtgeraakt? Van Lanschot Kempen Personal Service kan dan een voorschot aan u verstrekken zodat u uw reis voort kunt zetten.
  • Ook kunt u gebruikmaken van de RetourService.
  • Registreert u identiteitsbewijzen of abonnement met vervaldatum? Met onze herinneringsservice stuurt Van Lanschot Kempen Personal Service u tijdig een herinnering zodat u zaken op tijd kunt vernieuwen of stopzetten.
  • Uw gezinsleden kunnen ook gebruik maken van de voordelen van Van Lanschot Kempen Personal Service.

Wie is Van Lanschot Kempen Personal Service?

Van Lanschot Kempen Personal Service wordt uitgevoerd door DataBase Fulfilment B.V. en VHD. Uw (online) dossier (de registratie van uw gegevens, de opslag, het beheer) en de helpdesk worden verzorgd door DataBase Fulfilment B.V.. Zij heeft al jaren ervaring met soortgelijke beveiligde services voor diverse banken en verzekeringen. Van Lanschot Kempen Personal Service is gekoppeld aan de alarmcentrale VHD. Daar kunt u telefonisch terecht in geval van nood.

DataBase Fulfilment B.V. is gevestigd aan de Molenbaan 13, 2908 LL Capelle aan den IJssel. Inschrijving Kamer van Koophandel Rotterdam onder nummer 24305044. VHD is gevestigd aan de Keulenstraat 6, 7418 ET Deventer. Inschrijving Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer KVK 70546436.

Gebruik en dossier

Hoe kan ik mij voor Van Lanschot Kempen Personal Service aanmelden?

U kunt zich aanmelden voor Van Lanschot Kempen Personal Service door contact op te nemen met uw adviseur bij Van Lanschot Kempen of bel Van Lanschot Kempen Client Services. U bereikt Van Lanschot Kempen op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur, op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer (0800) 17 37

Hoe kan ik wijzigingen en/of nieuwe gegevens voor mijn dossier doorgeven?

U kunt wijzigingen voor uw Van Lanschot Kempen Personal Service dossier zelf online doorvoeren door in te inloggen op Mijn Personal Service

Welke gegevens kan ik registreren?

U kunt verschillende gegevens registreren zoals bankkaarten en waardevolle documenten en eigendommen. Voorbeelden van uw waardevolle documenten en eigendommen zijn identiteitsbewijzen, sieraden, medicijngebruik, verzekeringspolissen of kunstwerken.

Documenten/Identiteitsbewijzen

Vanaf 1 juni 2024 kunt u naast het registreren van documentnaam en bijbehorend nummer ook een bestand zelf veilig toevoegen, als PDF van bijvoorbeeld uw verzekeringspapieren, (hypotheek) aktes, of een afbeelding JPG/PNG van bijvoorbeeld uw identiteits- en/of kentekenbewijzen. Hiermee heeft u altijd uw documenten overzichtelijk in één dossier en kunt u deze inzien wanneer u ze nodig heeft, op ieder moment van de dag, waar u zich ook bevindt.

Onze medewerkers hebben geen toegang tot deze bestanden, deze slaan wij veilig en alleen voor u op in uw persoonlijke dossier.

Kan ik de gegevens van anderen in mijn dossier registreren?

U kunt de gegevens van uw gezinsleden, die woonachtig zijn op hetzelfde adres, ook in uw dossier registreren. Voor de volgende gezinsleden kunt u de persoonsgegevens registreren:
  • Uw minderjarige kinderen waarover u het ouderlijk gezag voert en waarvan u dus de wettelijke vertegenwoordiger bent.
  • Meerderjarige waarmee u één huishouden vormt die ofwel als mederekeninghouder dan wel op andere wijze een volmacht daartoe hebben afgegeven.


Hoe kan ik mijn Van Lanschot Kempen Personal Service opzeggen?

U kunt de Van Lanschot Kempen Personal Service op elk moment opzeggen. Stuurt u ons uiterlijk een maand voor de vervaldatum een brief met uw beëindigingverzoek. Ook kunnen wij uw lidmaatschap van Van Lanschot Kempen Personal Service beëindigen. Als wij dat doen, dan bellen wij u en/of sturen wij u daarover een brief.

Mijn Personal Service

Wat is Mijn Personal Service?

Mijn Personal Service is een beveiligde omgeving waar u online uw dossier kunt inzien en bijwerken. Om hiertoe toegang te hebben, heeft u een gebruikersnaam, een wachtwoord en een met ons gecontroleerd e-mailadres nodig.

Waarom is mijn e-mailadres nodig?

De activatie gebeurt via uw bij Van Lanschot Kempen geregistreerde e-mailadres. Hebt u nog nooit eerder een e-mailadres aan ons doorgegeven, dan kunt u dit eenvoudig registreren via Mijn Private Bank bij uw persoonlijke gegevens. Om goed gebruik te maken van Mijn Personal Service hebben wij een e-mailadres van u nodig. Dan kunt u bijvoorbeeld zelf uw wachtwoord opnieuw instellen als u die bent vergeten en informeren wij u indien u uw gebruikersnaam of wachtwoord heeft gewijzigd.

Ik kan niet inloggen, wat kan ik doen?

Om in loggen heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Bent u uw wachtwoord vergeten of heeft u deze niet ontvangen? Dan kunt u deze zelf instellen. Ga hiervoor naar onze website, vervolgens naar ‘Inloggen’ en klik op ‘Wachtwoordinstellen’.

Als ik mijn telefoonnummer of e-mail adres wijzig, wanneer is deze verwerkt?

Gewijzigd op een werkdag is de volgende werkdag beschikbaar.

Bestellen

Kan ik extra RetourService items bestellen? En hoe doe ik dit?

U kunt extra sleutelhangers, labels en/of stickers bestellen voor u of uw gezinsleden direct online bij de optie "Bestellen" in uw persoonlijke dossier.

Op de bestelpagina maakt u een keuze voor de te bestellen producten en geeft u het gewenste aantal in. U ziet direct de kosten van uw bestelling. De kosten van de bestelde producten zullen via een éénmalige incasso rechtstreeks betaald worden aan onze businesspartner DataBase Fulfilment BV (DBF). Binnen 5 werkdagen ontvangt u de bestelde producten.

Wat zijn de kosten van mijn bestelling?

De kosten van uw bestelling hangen af van de producten die u bestelt. U kunt een set met 3 labels bestellen voor € 4,50 , een sleutelhanger voor € 3,50 en een set van 6 stickers voor € 7,50. Per bestelling wordt er € 1,50 administratie- en verzendkosten in rekening gebracht.

Kan ik mijn bagagelabel nog gebruiken of een bagagelabel bestellen?

De grote bagagelabels kunt u niet meer gebruiken, omdat daarop het oude alarmcentrale telefoonnummer staat. het is ook niet meer mogelijk om deze bagagelabels bij te bestellen. Per 1 juni 2024 introduceren wij de vernieuwde RetourService labels en stickers met een QR-code.

Hulp bij verlies en diefstal

Welke hulp biedt Van Lanschot Kempen Personal Service bij verlies en diefstal?

Van Lanschot Kempen Personal Service biedt u de volgende hulp bij verlies en diefstal.
  1. Met één telefoontje aan de alarmcentrale blokkeert u al uw geregistreerde bankkaarten en SIM-kaarten van mobiele telefoons.
  2. Bent u al uw bankkaarten en geld op uw reis kwijtgeraakt? Van Lanschot Kempen Personal Service kan dan een voorschot aan u verstrekken zodat u uw reis voort kunt zetten.
  3. Als uw verloren RetourService items worden gevonden, dan kan Van Lanschot Kempen Personal Service deze aan u terugbezorgen of u in contact brengen met de eerlijke vinder.
  4. Alle waardevolle gegevens van u en uw gezinsleden kunt u handig op één plek bewaren, bij calamiteiten zoals verlies en diefstal kunt u snel een overzicht van uw gegevens opvragen.


Kan ik mijn gestolen/verloren kaarten blokkeren?

Voor het blokkeren van uw kaarten belt u met onze alarmcentrale, +31 (0)73 687 19 99

Wat kunt u doen als u in het buitenland bent en uw cash geld en/of Van Lanschot Kempen Wereldpas wordt gestolen?

In een dergelijk noodgeval kunt u aan de alarmcentrale, telefoon +31 (0)73 687 19 99, vragen om ‘emergency cash’. U ontvangt maximaal een bedrag van € 2.500. Dit bedrag incasseren wij van uw BetaalRekening Particulier. Dit kan alleen als daar voldoende saldo op staat. Wij maken het geld dan over naar een bank bij u in de buurt. U kunt daar uw geld ophalen. Via de alarmcentrale krijgt u informatie over hoe u dat moet doen. Hiervoor moet u administratiekosten betalen. De hoogte van deze administratiekosten kunt u opvragen bij de alarmcentrale. Ook deze kosten zullen worden geïncasseerd van uw BetaalRekening Particulier.

RetourService

Nieuw

Met ingang van 01.06.2024 kunt u gebruik maken van onze nieuwe RetourService labels en stickers. Zodra een eerlijke vinder, een door u verloren item waar u een label of sticker op heeft aangebracht, zich bij ons meldt dan brengen wij u direct na deze melding van op de hoogte en kunt u zelf contact opnemen om uw eigendom weer in uw bezit te krijgen.

Hoe werkt de RetourService?

  1. Bestel labels en/of stickers online vanuit uw persoonlijke dossier.
  2. Wij registreren de unieke QR-codes alvast in uw persoonlijke dossier.
  3. Na ontvangst controleert u de QR-codes en neemt u de items in gebruik.
  4. Optioneel legt u in het dossier vast, aan welke eigendommen deze zijn bevestigd.

Bij mogelijk verlies van een van uw eigendommen, kunt u een bericht opstellen wat u een eerlijke vinder wilt laten weten, dit bericht wordt gedeeld nadat de unieke QR-code gescand is.

Als uw eigendom gevonden wordt

De eerlijke vinder scant de QR-code en vult zijn/haar contactgegevens in en geeft toestemming deze voor dit doel te gebruiken.
  1. Na controle sturen we u deze contactgegevens per email toe. Deze e-mail ontvangt u van procesmail@mailers.mijnpersonalservice.nl, en is veilig om te openen.
  2. U neemt zelf contact op met de vinder om uw eigendom weer in uw bezit te krijgen.


Indien de vinder van een van uw eigendommen zijn contactgegevens niet wilt delen.

  1. De eerlijke vinder belt het alarmnummer wat op de items staat.
  2. Een medewerker van de alarmcentrale stemt af waar het eigendom in bewaring wordt gegeven.
  3. Medewerker alarmcentrale neemt contact met u op als eigenaar
  4. Medewerker alarmcentrale informeert u waar uw gevonden eigendom zich bevindt.
  5. U haalt uw gevonden eigendom op de afgesproken plaats op.


Waar kan ik een label of sticker op bevestigen?

  1. De labels kunt u bijvoorbeeld aan uw bagage of laptoptas hangen, de stickers plakt u op eigendommen zoals uw laptop, mobiele telefoon of wat u maar belangrijk vindt.


Hoe werkt de sleutel retourservice?

Als klant van Van Lanschot Kempen Personal Service ontvangt u van ons bij uw welkomstbrief een uniek genummerde sleutelhanger. Bevestig deze sleutelhanger aan sleutelbos. Als uw verloren sleutelbos wordt gevonden en de eerlijke vinder deze naar ons stuurt, dan kunnen wij uw sleutelbos met behulp van het unieke nummer identificeren en aan u terugsturen.

Wat zijn de kosten voor het terugsturen van mijn sleutelbos?

Van Lanschot Kempen Personal Service stuurt uw sleutelbos binnen Nederland kosteloos naar u terug.

Herinneringsservice

Hoe werkt de herinneringsservice?

Indien u uw identiteitsbewijzen, abonnementen met een vervaldatum registreert, dan stuurt Van Lanschot Kempen Personal Service u uiterlijk twee maanden voor de geregistreerde vervaldatum een herinnering zodat u tijdig deze kunt vernieuwen of stoppen.

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met Van Lanschot Kempen Personal Service? En op welke tijden?

Voor noodgevallen belt u met onze alarmcentrale, zij is gedurende het jaar 24 uur per dag en 7 dagen in de week voor u bereikbaar via +31 (0)73 687 19 99 Voor vragen of meer informatie kunt contact opnemen met onze helpdesk. Zij is op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur voor u bereikbaar. - Telefoon: 010 – 264 60 70 - Post: Van Lanschot Kempen Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel